Sunday, November 9, 2014

cara2 mengelak FB rakan2 di Hack

Sudah dua kali saya menghantar mesej kepada rakan Facebook saya melalui inbox message memaklumkan bahawa timeline nya ada di postkan gambar-gambar lucah. Sememangnya mereka tidak sedar dan tahu bahawa gambar lucah itu telah terpampang di wall kita dan rakan-rakannya yang lain. 

Keadaan ini semakin menjadi-jadi dan ramai yang telah terkena serangan virus ini.Ia amat membahayakan kerana ia boleh menimbulkan salah faham atau fitnah yang boleh merosakkan hubungan kita dengan rakan-rakan facebook yang lain atau pun mungkin ada ahli keluarga kita yang beranggapan kitalah yang post kan ataupun Like gambar lucah tersebut. 

Disini ingin saya berkongsi cara-cara untuk mengelak akaun facebook rakan-rakan semua dari di Hack atau dibolosi oleh penghantar gambar lucah yang menggunakan akaun facebook rakan-rakan semua. Inilah langkah yang telah saya lakukan apabila akaun facebook saya di Hack beberapa hari yang lalu. Terima kasih kepada Datin Elani dan Pn.Maimum ismail yang cakna dan cepat memberitahu saya apabila mereka mendapati akaun facebook saya di hack.



  1. Ke akaun pada sebelah kanan atas Facebook
  2. Ke tetapan akaun (account settings)
  3. Pergi ke Apps.
  4. Klik Enable --> disable (Off kan platfom).



No comments: