Saturday, May 31, 2014

MANISNYA PERTEMUAN TIDAK FORMAL

Kedatangan ku majlis undangan Roslena Jusoh akhirnya terasa seolah menghadiri keluarga terdekatku. Pada mulanya aku merasa was-was bila mula mengingati masa sekolah dulu... Roslena ni kaki buli juga orangnya.. Tapi bersama isteri bertekad begitu sekali akan pergi walau apa terjadi. Kerana nak jumpa Naim suami La orang Tanah Merah tempat aku bertugas dulu. 

Setiba disana aku mula terlihat satu wajah yg aku rasa aku kenali suatu masa dulu teacher Mimi dan suaminya. Bertahun dia mengajar dikampongku tak pernah sekalipun aku bersua dengannya. Dialah yg bersusah payah mengajar anak-anakku. Setelah berbual baru kutahu bahawa teacher Mimi rasa canggung untuk hadari perjumpaan kerana ramai rakan yg dia lupa.... Macam akuuuuulah juga rupanya.
Teacher Mimi bersama suami yg ensem
Tapi aku saja main hentam keromo saja. Mano group pun aku main. Makanan mmg best banyak sekali pilihannya. Kerana hari agak panas aku mula lemas didarat kerana terlalu banyak sangat minum air. Semasa mula hendak pulang aku terus berjumpa dgn Mr Handsome ayah Roslena Jusoh. Disitulah suasana yg best terujud. Mr Handsome terlalu baik. Mula bercerita ttg keluargaku semua dia setiap tragedi. Rasa hati ingin lama disana... Kalaulah tiada kenduri tentu aku ajak Mr Handsome kekedai kopi janda mana-mana untuk berbual...... 

Akhirnya aku merasa puas sekali.... Dan jantungku terasa nyaman bagaikan sembuh. ITULAH NIKMAT KEMANISAN PERTEMUAN TAK FORMAL. TIDAK TERIKAT DGN CERAMAH BERJELA. LEPAS SEORANG....SEORANG....
TERIMA KASIH ROSLENA & SUAMI, LA, NAIM, MIMI, TAHA DAN MR HANDSOME SEBAGAI WATAK PENGHIBUR.......



Rosli Salleh
 31 mei 2013

No comments: